حرف نو

فرهنگ هنر و ادبیات

حرف نو

فرهنگ هنر و ادبیات

هیاهوهای شاعرانه

دوستی زنگ زد و گفت  کتاب های نشر تکا را دیدی ؟

گفتم : منظورت گزیده هایی است که در زمینه شعر و داستان  منتشر کرده  ؟

گفت : کاملا درسته . اما می دونی در زمینه شعر تا الان 124  جلد کتاب منتشر شده ؟

گفتم : راستشو بخوای من همشو دارم

گفت : می دونی از چه کسانی  کتاب منشر شده ؟

گفتم : گفتم آره . از خیلی ها . از حمید سبزواری و نصرالله مردانی گرفته تا محمد علی بهمنی  و موسی بیدج  و یوسفعلی میرشکاک

گفت : می دونی گزیده شعر های شمس لنگرودی و بهزاد خواجات هم تو همین مجموعه چاپ شده ؟

گفتم : اینو هم می دونم

گفت :  میدونی از ساعد باقری و سهیل محمودی شعری تو این مجموعه چاپ نشده ؟

گفتم : نه تنها اینا را می دونم  حتی می دونم سرپرست این مجموعه علیرضا قزوه است .

گفت : میدونی  قزوه  بابت هر کتاب کلی پول گرفته البته نه به اندازه چاپ افست آثار  بیدل ؟

گفتم : میدونم این روزها ساعد تسبیح سبز داره و سهیل هم با خودکار سبز می نویسه .

گفت : آیا می دونی  سایت جناب قزوه خیلی بیننده داره تازه تو هند هم بهشون خیلی خوش می گذره البته اگه تا حالا خونه شخصی اش ساخته شده باشه .

 گفتم : چشم حسود کور  قزوه شاعره تاجر که نیست بنده خدا این همه برای شعر این مملکت زحمت کشیده نباید یه خونه ویلایی تو دهلی داشته باشه ؟همینه که هست توناراحتی که کتاب شمس کنار شعر قزوه و مرتضی امیری اسفندقه چاپ شده دنبال بهانه می گردی ؟ مرد حساب روزگار دو دو تا چار تاست . اگه مصلحت بینی نباشه که نمی شه زندگی کرد ناراحتی که چرا امیری اسفندقه شعر تقدیمی به خاتمی رو  پس گرفته؟ خب نمی دونی جان من اگه این کار رو نمی کرد که الان باید آواره کوچه و خیابون بود .

گفت : ولی عبدالجبار کاکایی ...

گفتم : بعد مدت ها خواستیم ساکت باشیم نمی ذاری  . عزیز من کاکایی امروز با کاکایی دیروز فرق کرده مگه من و تو فرق نکردیم . خب یه روزی او ..... اصلا بگذریم ..

گفت : چی چی رو بگذریم .من یه خیلی سوال دارم دنبال جوابم  

گفتم : تو سوالاتو بگو مردم توقسمت نظرات جواب می دن.

گفت : علیرضا قزوه بابت چاپ گزیده کتاب های نشر تکا چند میلیون گیرش اومد ؟ علیرضا قزوه چه نسبتی با شمس لنگرودی داره ؟ حالا که شمس رفاقت کرده و کتاب شعرشو به قزوه داده قزوه کی عضو کانون نویسندگان میشه ؟ قزوه چرا از ساعد باقری و هادی سعیدی کیاسری و  محمدرضا عبدالملکیان و سهیل محمودی و احمد شاملو و محمود درویش و آدونیس گزینه شعری چاپ نکرده ؟ ویلای دهلی کی آماده می شه؟ 

گفتم : کور بشه چشمی که ....

نظرات 6 + ارسال نظر
احسان مهدیان چهارشنبه 25 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:52 http://hojum.blogfa.com

سلام

هیچ معلومه تو داری توی کدوم ییلاق سر می کنی ؟

خوشحالم که ژورنال اینترنتی ات هنوز تیز تیزه

ممنون از خبرکردنت هجووووووووووم

مجیدی چهارشنبه 25 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 16:18 http:///http://naghmekadkani.persianblog.ir/

درود بر شما
ممنون که به خانه من آمدید و چراغ آوردید
همه ی ما تغییر می کنیم و شاید اگر تغییر نکنیم تقدیرمان چیزی شود که نباید...
هیچ می دانی
چرا چون موج
در گریز از خویشتن پیوسته می کاهم؟!...

شیکا اویلی چهارشنبه 25 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 18:16 http://www.shikaavili.persianblog.ir/

با درود
خرسندم ار حضور دوباره شما عزیز گرامی
اما در مورد پست جدید :
...
چه موجود بیچاره ای است انسان ...

فاطمه اختصاری جمعه 27 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 02:04 http://havakesh3.persianblog.ir

سلام دوست
خوندم
موفق باشید

خالق گرجی جمعه 27 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:05

درود بر شما

ع-خاکسار قیری جمعه 27 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 16:45 http://tash.blogfa.com

سلام دوست عزیز
الان دیدم از اخرین آپ شدنت مدتها گذشته
راستش خرسند شدم!! شبیه همدیگر شدیم
همینطور کم مینویسیم اما زندگی میکنیم میدانی که باید مواظب قافیه بود!
یادم میاد چند سال پیش مریم هوله در مانیها برای یکی از شاعران خوب که اشعار درخوری هم سروده و منتشر کرده بود کمک طلبیده بود که نان شب ندارد و همسرش هم گذاشته و رفته..............!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد