۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۹:۱۰

اصلانی با یک مجموعه شعر تازه‌ آمد

اصلانی با یک مجموعه شعر تازه‌ آمد

مجموعه شعر «بنفش‌تر از خود با خیابان‌های خاموش» سروده محمدرضا اصلانی از سوی انتشارات مروارید به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه شعر «بنفش‌تر از خود با خیابان‌های خاموش» شامل پاره‌ای اشعار سپید اصلانی است که عمدتاً هم بی‌نام هستند با این حال این شاعرِ فیلمساز، سعی کرده دنیای عاشقانه‌های خود را این بار از دوربین این نوع شعرها ببیند.

از اصلانی به عنوان یکی از شاعران شعر حجم یاد می‌شود. او کتاب‌ «شب‌های نیمکتی، روزهای باد» را به سال 1344 منتشر کرد. «بر تفاضل دو مغرب»، «سوگنامه سال‌های ممنوع» و دو منظومه بلند منتشرشده در جُنگ طرفه از دیگر مجموعه شعرهای محمدرضا اصلانی است.

در یکی از شعرهای این دفتر می‌خوانیم: «دهانت دولت/ چشمانت سلطنت/ وسعت دستانم قلمرو این دولت و سلطنت/ چه آفتاب غریبی میان ما خفته است/ که طلای سایه وش روز/ گذار زمزمه‌وار بی‌خویشی است»

یکی دیگر از شعرهای کتاب «بنفش‌تر از خود با خیابان‌های خاموش» به شرح زیر است:

اینجا ایستاده‌ام/ ای پسر رنگ‌های پریشیده/ ناگاهان که با زانوانت رنگین ایستاده‌ای/ این‌جا ایستاده‌ام/ تا تمام شوم/ به زیر زرد چراغی که با سایه‌اش در پس‌کوچه‌ای گم شده/ دستم از روزنه‌های دلم خالی/ و باغ‌ها در تیررس تجاوزی به نبودن می‌لغزد/ بر پیشانیم و پیشانیم می‌لغزد تراوشی مرطوب

مجموعه شعر «بنفش‌تر از خود با خیابان‌های خاموش» در 123 صفحه و در شمارگان 1100 نسخه و به قیمت 4700 تومان از سوی انتشارات مروارید، منتشر و راهی بازار کتابفروشی‌ها شده است.

کد خبر 2092048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha