به قلم محمود پوروهاب؛

کتابی درباره زندگی سعدی در راه است

کتابی درباره زندگی سعدی در راه است

در حالی که اطلاعات ضد و نقیض فراوانی درباره زندگی سعدی وجود دارد، محمود پوروهاب نویسنده حوزه کودک مشغول نگارش اثری درباره زندگی شیخ اجل است که در آینده نه چندان دور راهی بازار خواهد شد.

محمود پوروهاب نویسنده ادبیات کودک و نوجوان درباره آثار در دست انتشار خود به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر مشغول کار روی کتابی به نام «سعدی» هستم که یک اثر پژوهشی است. این کتاب برخلاف دیگر آثارم، برای بزرگسالان تهیه و تدوین می‌شود و همان‌طور که از عنوانش پیداست، اثری درباره سعدی شیرازی است.

وی افزود: این کتاب، گزیده اشعار سعدی، زندگی و بررسی آثارش را دربرمی‌گیرد. اما مهم‌ترین بخش آن، مربوط به زندگی ا.ست که البته زندگی‌نامه داستانی نیست بلکه بیشتر جنبه تاریخی دارد. کتاب به مقطعی از تاریخ و دوران سعدی می‌پردازد؛ از جمله پادشاهان و حاکمان و همچنین شرایطی که فارس و شیراز آن روزگار داشته است.

این نویسنده ادامه داد: کار روی این کتاب را زمان زیادی است که آغاز کرده‌ام. تحقیقات درباره مواد خام آن، خیلی طول کشید چون درباره سعدی، مطالب ضد و نقیض و نظرات متفاوت زیاد است. به همین دلیل تحقیقات مفصلی انجام دادم. این کتاب دو ماه دیگر کار دارد و حجمش هم در حدود 120 تا 130 صفحه خواهد شد.

پوروهاب گفت: کتاب «سعدی» توسط انتشارات باغ آبی چاپ خواهد شد که پیش از این کتاب «پیشگامان شعر فارسی» را به آن‌ها سپرده‌ام. بعد از پایان آماده‌سازی کتاب، آن را به این ناشر خواهم سپرد.

کد خبر 2095460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha