۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۹

عناوین تازه مجموعه «نگاه تازه شعر» مجوز چاپ گرفتند

عناوین تازه مجموعه «نگاه تازه شعر» مجوز چاپ گرفتند

مجموعه شعرهای جدیدی از پوریا سوری، مریم فتحی، علیرضا آبیز، علی الفتی و حسن مولایی به تازگی در قالب مجموعه نگاه تازه شعر، مجوز چاپ دریافت کردند و تعدادی مجموعه دیگر هم مراحل آماده‌سازی و اخذ مجوز را طی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، طی سال‌های 91 و 92 در مجموع 14 عنوان از کتاب‌های این مجموعه منتشر و راهی بازار نشر شده‌اند.

«چند رضایی» از رضا حیرانی، «دختر خوبی که شاعر است» از سپیده جدیری، «وتن فروشی نیست» از فریاد شیری، «امپرسیون بیرون غار» از شهین خسروی نژاد، «سردخانه» از علی کاکاوند، «بر میز بی گلدن» از مریم مهرآذر، «چشم به راه ابریشم» از علی اسداللهی و «خواهر خونه» سروده داریوش معمار 8 عنوانی هستند که در سال 91 در قالب این مجموعه به انتشار رسیدند.

در سال 92 و همزمان با نمایشگاه کتاب تهران هم 6 عنوان جدید از مجموعه نگاه تازه شعر منتشر شد که اسامی آن‌ها و شاعرانشان عبارت بود از: «در میمون خودم پدر بزرگم» از بکتاش آبتین، «یاسمن در باد» از اسماعیل یوردشاهیان، «به حکمت مخروبه» از هرمز علیپور، «آستارا تنها بندر بی کشتی» از داوود ملک زاده، «دوست دارم گاهی شاعر نباشم» از واهه آرمن و «دریا نام دیگر من است» سروده علی اکبر گودرزی طائمه.

در حال حاضر مجموعه شعرهایی از پوریا سوری، مریم فتحی، علیرضا آبیز، علی الفتی و حسن مولایی در انتشارات نگاه از این مجموعه، مجوز چاپ را دریافت کرده‌اند که از مهرماه امسال به مرور چاپ می‌شوند. در کنار این مجموعه‌های شعر، کتاب‌هایی از علیرضا پنجه‌ای، حافظ موسوی، میثم ریاحی و حامد ابراهیم پور نیز در مراحل آماده سازی و اخذ مجوز قرار دارند. انتشارات نگاه همچنین تا پایان سال 10 عنوان دیگر را طبق فراخوان اولیه، برای انتشار در قالب این مجموعه می‌پذیرد.

توجه به شعر معاصر ایران به ویژه شعر جوان از جمله اهدافی بود که طبق اعلام نشر نگاه باعث انتشار کتاب‌های مجموعه نگاه تازه شعر از سال 90 شد و قرار است طی 5 سال با انتشار 50 عنوان مجموعه شعر، فعالیت خود را ادامه دهد. این کتاب‌ها زیر نظر داریوش معمار و با مدیریت هنری اردشیر رستمی منتشر می‌شوند.

در حال حاضر، چاپ نخست کتاب‌های فریاد شیری، رضا حیرانی، داریوش معمار و سپیده جدیری به پایان رسیده و این عناوین در حال آماده‌سازی برای چاپ دوم هستند.

 

کد خبر 2102065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha