۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۶

سید‌ شاعران انقلاب اسلامی در قاب کتاب نشست

سید‌ شاعران انقلاب اسلامی در قاب کتاب نشست

کتاب سید‌ شاعران انقلاب اسلامی با موضوع نگاهی به زندگی، سروده‌ها و اندیشه سید‌حسن حسینی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر کتاب «سید شاعران انقلاب» با نگاهی به زندگی، شعر و اندیشه مرحوم سیدحسن حسینی منتشر شد.

در روند هشت‌ماهه تدوین این اثر تحقیقات زیادی از خانواده و نزدیکان مرحوم حسینی به عمل آمده است و سعی بر آن بوده که سیدالشعرای انقلاب اسلامی به کامل‌ترین شکل ممکن به نسل جدید معرفی شود.

تلاش و اهتمام ادبی سیدحسن حسینی و نیز اندیشه‌هایی که وی با شعر خود به مخاطب شعرش منتقل کرد در کنار ترسیم برهه‌ای که وی و شعرش در آن بروز و ظهور کرد از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بوده که در این کتاب سعی در بیان آن شده است.

همچنین بخش نخست این اثر با عنوان شاعر شور و شعور و شیعه به بررسی اندیشه‌ها و باورهای شیعی مرحوم حسینی در شعرهای خود اشاره دارد ولی در فصل جداگانه‌ای نیز به موضوع آثاری که حسینی در سال‌ها و روزهای پایانی عمر به آن گرایش داشته است توجه شده است.

نگاهی به موضوع فعالیت‌های حسینی در عرصه ترجمه و زبردستی وی در فهم زبان عربی و نیز گزینه‌گویی‌ها و کلمات قصاری که وی از آنها بهره می‌برده است در کنار فصل مشخصی با عنوان بررسی آثار طنز سیدحسن حسینی در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

این کتاب در تیراژ 2500 نسخه و 160 صفحه و به قیمت 35.000 ريال چاپ و روانه بازار نشر شده است.

کد خبر 2103214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha