حرف نو

فرهنگ هنر و ادبیات

حرف نو

فرهنگ هنر و ادبیات

سروده‌های کوتاه و عاطفی‌ محمود معتقدی در راه انتشار


محمود معتقدی، شاعر و منتقد دو مجموعه شعر جدید از سروده‌های کوتاه و عاطفی‌اش  در قالب سپید را  به تازگی برای چاپ به ناشر سپرده است.

همچنین مجموعه مقاله‌ای با عنوان «روشن‌تر از صدای سکوت» شناخت‌نامه‌ای برای ۱۰ چهره ادبی معاصر و مجموعه مقاله‌ای در حوزه شناخت شعر شاعران جوان را نیز آماده انتشار دارد.
معتقدی درباره مجموعه شعرهای جدیدش گفت: دو دفتر شعر از سروده‌های جدیدم را برای چاپ به انتشاراتی سپرده‌ام و منتظر پاسخ ناشر هستم. یکی از این مجموعه‌ها «گاهی خودت را پنهان کن» نام دارد و بیش از ۱۰۰ قطعه شعر کوتاه عاشقانه را شامل می‌شود.

 

ادامه مطلب را در سایت فرهنگخانه بخوانید 

http://www.farhangkhane.ir/

آفرینش ، حیات و رستاخیز در شعرهای پس از گندم

محمدرضا محمدی آملی

     
مجموعه شعر«پس از گندم» سروده منصور مومنی در کانون ادبیات ایران  نقد و بررسی شد.
به گزارش سامانه فرهنگخانه،جلسه نقد و بررسی مجموعه شعر«پس از گندم» با حضور شاعر ، محمدرضا محمدی آملی، علیرضا فرزانه و علی عبداللهی در کانون ادبیات ایران برگزار شد. 


منصور مومنی متولد سال ۱۳۴۸ شاعر است و دغدغه های شاعرانه دارد . از نمونه آثار وی  می توان  تک بیتی های بلوچی را با عنوان "صد لیکو" و مجموعه شعر" پس از گندم" را  نام برد.
 

ابتدای جلسه منصور مومنی نمونه اشعاری ازمجموعه «پس از گندم» را برای حضار قرائت کرد.
سپس محمد رضا محمدی آملی نویسنده کتاب های  آواز چگور و ترانه آبی زندگی  به عنوان منتقد به جایگاه رفت و به نقد و بررسی مجموعه پس از گندم پرداخت.
محمدی آملی  ابتدا در باره خلاقیت و شانس تاریخی سخنانی کوتاه گفت  و اظهار داشت: آن چیزی که شاعر را شاعر می کند تنها وجود خلاقیت نیست. خلاقیت یک بخشی از جهان شاعرانه است که می تواند


ادامه مطلب ...